Polityka prywatności

  POLITYKA PRYWATNOŚCI

Szanując prawo do prywatności pragniemy zadeklarować, że pozyskane dane przetwarzamy zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa oraz w warunkach zapewniających ich bezpieczeństwo, czyli ich poufność, dostępność, integralność i rozliczalność prowadzonych działań. Chcąc zapewnić transparentność realizowanych przez siebie procesów przetwarzania danych, przedstawiamy obowiązujące w Spółce zasady ochrony danych osobowych, ustanowione na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”).

 

I.            Kto jest Administratorem Państwa danych osobowych?

 

Administratorem Państwa danych jest spółka celowa (dalej: „Spółka”, „Wynajmujący” lub „Administrator”) będąca właścicielem najmowanego przez Państwa lokalu. Dane Wynajmującego znajdują się w umowie najmu zawartej pomiędzy Państwem a Spółką. Zachęcamy do zapoznania się z treścią niniejszej Polityki prywatności.

 

II.            Jaki jest cel, podstawa prawna oraz okres przetwarzania Państwa danych osobowych?

 

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane osobowe w następujących celach:

 

Cel przetwarzania danych osobowych

Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Okres  przechowywania lub przetwarzania danych osobowych

Realizacja umowy, w tym prowadzenie komunikacji, udzielanie odpowiedzi na pytania

art. 6 ust. 1 lit b) i f) RODO

Prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu komunikacji, udzieleniu odpowiedzi

Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z niej roszczeń (co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat).

Postępowanie reklamacyjne/usterkowe

art. 6 ust. 1 lit b) oraz c) RODO

Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z niej roszczeń (co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat).

Ustalenie, dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

Administrator w związku z dochodzeniem roszczeń lub obroną przed roszczeniami prawnymi w uzasadnionym celu może przetwarzać dane kontrahentów oraz ich pracowników/współpracowników.

Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń.

Realizacja rozliczeń w ramach umów zawartych przez Spółkę

art. 6 ust. 1 lit b) RODO

Okres współpracy

Portal Najemcy

art. 6 ust. 1 lit f) RODO

Dostęp do Portalu Najemcy ulega dezaktualizacji po rozliczeniu opłaty eksploatacyjnej, która ma miejsce raz w roku – do końca kwietnia roku następującego po wygaśnięcia umowy najmu łączącej Państwa z Wynajmującym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeżeli terminy właściwe dla dochodzenia ewentualnych roszczeń są krótsze niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych dla celów podatkowych, dokumenty te będziemy przechowywać przez czas niezbędny dla celów podatkowo-rozliczeniowych, a więc przez 5 lat od zakończenia roku, w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy.

 

III.            Z jakich źródeł pozyskujemy Państwa dane osobowe?

 

Dane pozyskiwane są bezpośrednio od Państwa lub osoby upoważnionej.

 

IV.            Komu udostępniamy Państwa dane osobowe (odbiorcy danych)?

 

Dane osobowe przetwarzane w ramach świadczonych przez nas usług mogą być udostępniane:

·         naszym pracownikom oraz współpracownikom, którzy mogą mieć dostęp do Państwa danych w związku z wykonywanymi obowiązkami,

·         organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa,

·         podmiotom wspierającym nas w prowadzonej działalności na nasze zlecenie, w szczególności: dostawcom zewnętrznych systemów teleinformatycznych wspierającym naszą działalność, podmiotom audytującym naszą działalność, podmiotowi świadczącemu usługi księgowe lub podmiotom współpracującym ze Spółką w ramach kampanii marketingowych, przy czym takie podmioty będą przetwarzać dane na podstawie umowy ze Spółką i wyłącznie zgodnie z jej poleceniami,

·         bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,

·         spółce PFR Mieszkania S.A. („PFRM”) - to podmiot, którego zadaniem jest wspieranie rozwoju gospodarczego kraju i podnoszenie jakości życia Polaków, w tym zwiększenie dostępności mieszkań na wynajem, także dla słabiej uposażonych rodzin. Właścicielem nieruchomości podlegającej wynajmowi i administratorem danych najemców jest spółka celowa, jednakże obsługą najemców nieruchomości w imieniu spółki celowej zajmuje się na podstawie stosownej umowy, w tym umowy powierzenia przetwarzania danych PFRM. Tym samym w stosunku do najemców oraz potencjalnych najemców PFRM występuje w roli procesora, który otrzymał dane osobowe od administratora danych, którym w tym przypadku jest Spółka będąca właścicielem nieruchomości (Wynajmującym).

 

Państwa dane osobowe udostępnione nam w związku z korzystaniem z naszych usług, nie będą przekazywane do państw trzecich tj. państw spoza Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

 

V.            Czy podanie danych osobowych jest dobrowolne?

 

Podanie przez Państwa danych niezbędnych do podpisania i realizacji z nami umowy jest dobrowolne, jednak stanowi warunek zawarcia umowy. Odmowa ich podania skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy.

 

VI.            Czy podejmujemy wobec Państwa danych zautomatyzowane decyzje?

 

Wobec Państwa danych osobowych nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (decyzje bez udziału człowieka), w tym Państwa dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu profilowaniu.

 

VII.            Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem przez nas Państwa danych osobowych?

 

Spółka umożliwia Państwu skorzystanie z poniższych praw:

a)       dostępu do treści danych – jesteście Państwo uprawnieni do uzyskania dostępu do swoich danych osobowych oraz uzyskania ich kopii. Ponadto, przysługuje Państwu prawo uzyskania informacji dotyczących w szczególności celu przetwarzania, kategorii przetwarzanych danych, informacji o odbiorcach, planowanym okresie przechowywania Państwa danych oraz przysługujących Państwu prawach,

b)       sprostowania danych – jeśli Państwa dane, które przetwarzamy są nieprawidłowe, przysługuje Państwu prawo żądania niezwłocznego sprostowania danych Państwa dotyczących. Ponadto, w przypadku gdy posiadane przez nas dane są niekompletne, przysługuje Państwu prawo żądania ich uzupełnienia,

c)       usunięcia danych – jeśli Państwa dane osobowe nie są już niezbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane bądź wniesiecie Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych, a jednocześnie nie zachodzą nasze nadrzędne, prawnie uzasadnione interesy, a także w sytuacji, gdy uznacie Państwo, że przetwarzamy Państwa dane niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo żądania ich usunięcie w całości lub w części. Prawo to jednak nie dotyczy danych w zakresie, w jakim są niezbędne do dochodzenia, ustalenia lub obrony naszych roszczeń bądź wywiązania się przez nas z prawnego obowiązku ich przetwarzania lub przechowywania wynikającego z obowiązującego prawa,

d)       ograniczenia przetwarzania danych – jeżeli Państwa zdaniem mamy nieprawidłowe dane na Państwa temat bądź przetwarzamy je bezpodstawnie lub nie chcecie Państwo, żebyśmy je usunęli, bo będą Państwu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, a także w okresie poprzedzającym wniesienie przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych – przysługuje Państwu prawo żądania, abyśmy ograniczyli przetwarzanie danych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania innych, uzgodnionych z Państwem działań. Pomimo skorzystania ze wskazanego powyżej prawa, możemy przetwarzać Państwa dane w przypadku ustalenia, dochodzenia lub obrony przysługujących nam roszczeń,

e)       przenoszenia danych – masz prawo uzyskać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Państwa dane osobowe, a następnie żądać przekazania tych danych innemu administratorowi, jeśli Państwa dane są przez nas przetwarzane na podstawie Państwa zgody lub umowy z Państwem zawartej oraz jeśli dane te są przetwarzane w sposób zautomatyzowany;

f)        wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, możecie Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, jeśli przetwarzamy je w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes. Po złożeniu sprzeciwu nie będziemy mogli przetwarzać danych osobowych opierając się na wyżej wymienionych podstawach przetwarzania, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania danych, nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń,

g)       wniesienia skargi do organu nadzorczego– jeśli uznacie Państwo, że przetwarzamy Państwa dane osobowe niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego, którym jest obecnie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2.

 

W przypadku skorzystania ze wskazanych powyżej praw, prosimy o skierowanie wniosku do Spółki, z którą zawarliście Państwo umowę najmu. Jednocześnie informujemy, że wskazane powyżej prawa nie są bezwzględne i nie znajdą zastosowania w każdym przypadku przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych.

 

Informujemy ponadto, że przed realizacją ww. praw mamy obowiązek zweryfikować osobę występującą z żądaniem, jako podmiot, którego dotyczą dane osobowe objęte wnioskiem.

 

VIII.            Pliki cookies:

 

Możemy gromadzić Państwa dane za pośrednictwem takich technologii jak pliki cookie, które umożliwiają identyfikację przeglądarki lub urządzenia.

 

Pliki cookie (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu (komputerze, tablecie itp.) i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych serwisu. Cookie zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Cookie identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę. Dane pozyskane z cookies nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników tj. nie wpływają na sposób działania urządzeń końcowych, nie powodują zmian konfiguracyjnych w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach.

 

W ramach naszej witryny stosowane są niezbędne pliki cookie, które są stosowane do funkcjonowania naszej strony internetowej i nie mogą zostać przez nas wyłączone. Są one uruchamiane w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika. Te pliki cookie nie przechowują żadnych informacji umożliwiających identyfikację użytkownika.

 

Okres przechowywania plików cookie wygląda następująco:

Nazwa

Czas wygaśnięcia

Kategoria

web

istnieje tylko w czasie trwania sesji przeglądarki

sesyjny plik cookie, niezbędny do prawidłowego działania strony

Cookie Control

365 dni

 

Cookie ControlPrefs

365 dni

 

 

 

Informacje o sposobie usunięcia oprogramowania z urządzenia końcowego użytkownika oraz zmianie ustawień dotyczących cookie znajdują się w przeglądarce internetowej użytkownika. Zazwyczaj przeglądarka internetowa (oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookie w urządzeniu końcowym użytkownika. Informacje dotyczące sposobu wyłączenia plików cookie możesz znaleźć na stronie określonej przeglądarki:

·         Przeglądarka Opera:   https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies

·         Przeglądarka Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/wzmocniona-ochrona-przed-sledzeniem-firefox-desktop?redirectlocale=pl&redirectslug=W%C5%82%C4%85czanie+i+wy%C5%82%C4%85czanie+obs%C5%82ugi+ciasteczek

·         Przeglądarka Google Chrome: Czyszczenie pamięci podręcznej i plików cookie - Komputer - Konto Google - Pomoc

·         Przeglądarka Internet Explorer 10: https://support.microsoft.com/pl-pl/hub/4338813/windows-help?os=windows-10

·         Przeglądarka Microsoft Edge: edge://settings/content/cookies  

·         Przeglądarka Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265

 

Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookie. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o  ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika strony.

 

IX.            Jak dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych?

 

Spółka stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne by Państwa dane osobowe były bezpieczne, w tym zabezpiecza dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, ich utratą lub zniszczeniem. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Państwa danych osobowych w Spółce zostały wdrożone odpowiednie zabezpieczenia personalne, organizacyjne, techniczne (informatyczne) i fizyczne.

 

X.            Zmiana treści klauzuli informacyjnej:

Jesteśmy uprawnieni do zmiany niniejszej Klauzuli informacyjnej. Zmiana Klauzuli informacyjnej zostanie podana do Państwa wiadomości poprzez opublikowanie nowej wersji na Portalu najemcy.

 

Niniejsza klauzula obowiązuje od dnia 14.05.2024 roku.